-------------------------------------------Voor meer foto's kan je steeds https://www.facebook.com/carinegorisphotography bezoeken ---------------------------------------------

zondag 9 november 2014

Sofie - From Ella to Bacharach

Gisteren stelde Sofie Verbruggen haar nieuwe cd voor en dit in de mooie Arenberg schouwburg in Antwerpen. Guy Depré was er alvast als de kippen bij om dit concert vanop de eerste rijen te volgen.Sofie is volgende week zijn gaste in the Rat Pack op Radio 2, een absolute aanrader voor wie van dit muziekgenre houdt.

Wat mij vooral aanspreekt in Sofie, is dat zij steeds haar eigen ding doet. Niet gedreven door songs die commercieel kunnen gesmaakt worden maar gewoon een eigen keuze die haar aan het hart gaat. Een paar jaar geleden zat ik samen met haar in Vorst Nationaal om naar George Michael te luisteren die net zoals zij, gewoon z'n eigen ding doet. Ze pikte er zelfs een song uit die hij ook brengt (You've changed) dus ja ik moest toch wel even terugdenken aan die avond.

Haar nieuwe cd staat vol met Bacharach songs die ook ik allemaal kan smaken. Alfie was de start van het concert maar ook het begin van de reeks van deze componist. Ook Gershwin is in haar cd verhaal een terugkerende klant en ook voor deze man doe ik mijn hoedje af. Hoogtepunt voor mij was The Way We Were, een song die ik ken van Barabara Streisand. Ik moest m'n ogen maar sluiten en ik hoorde ook effectief Barb aan de zang. Klasse Sofie

Sofie werd muzikaal bijgestaan door Hervé Martens, Hans van Oosterhout en Hendrik Van Attenhove

Playlist :

Alfie -  What the world needs now - Walk on by -  That's what friends are for- A House is not a home - I say a little prayer - Summertime/Hit the road Jack/Fever (medley)- Bluesette- I love you
I got rythm -I'll never fall in love again - You've changed - I just can't stop loving you- License to kill - Aint no montain high enough - The way we were- Lovin' you - My funny valentine - Revelation
What a wonderfull world

Geen opmerkingen:

Een reactie posten