-------------------------------------------Voor meer foto's kan je steeds https://www.facebook.com/carinegorisphotography bezoeken ---------------------------------------------

zaterdag 8 oktober 2011

George Michael @ Sportpaleis Antwerpen

George Michael zo dicht bij de deur, de tickets waren al sinds eeuwen besteld.

Al degenen die zich aan een herhaling van het vorige Antwerpse concert verwachtten, waren er aan voor de moeite. Deze man heeft vele gezichten (en dat is zeker niet negatief bedoeld), vele kwaliteiten en vele manieren om zijn muziek te brengen.

Wild is the Wind zat in een heel ander jasje dan in Keulen en dat was echt een verrassing. De playlist was flink door mekaar gehusseld en er was ook was gewist en toegevoegd. Het geheel was voor mij iets donkerder dan Keulen maar ik veronderstel dat dit vooral te maken had met de volgorde van songs en het ontbreken van de bindteksten, wat toch wel jammer is.

Eerst bij de sing-along kwam de grote smile van the "Man in Black". Ik las net de recensie van het Nieuwsblad en het commentaar van de concertgangers. Blijkbaar waren er fans die een levenslange garantie hebben, de zaal bij de pauze verlaten hebben. Hey, what did you expect? Met welke verwachtingen vertrek je naar dit concert? Als dit is om te staan dansen van de eerste noot tot de laatste zucht dan is er inderdaad die enorme ontgoocheling.

Maar is het niet mooi dat zo'n man die het dance repertoire hoog in zijn vaandel draagt, ook dit soort concerten doet? Gewoon luisteren en iedereen rondom je vergeten. Net of je alleen in de zaal zit, George natuurlijk niet meegeteld.

Vandaag verhuist Gorgeous George naar Brussel en ook daar zijn we weer van de partij.

1 opmerking:

  1. ik vond het een enorm mooi optreden. Enige minpunt wat mij betreft was het ontbreken van de schermen. Vanaf mijn plaats op de tribune was George niet meer dan een stip, en het is jammer om hem en de band niet te kunnen zien. Erg leuk een van mijn favorieten, "kissing a fool" IRL te horen, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen