-------------------------------------------Voor meer foto's kan je steeds https://www.facebook.com/carinegorisphotography bezoeken ---------------------------------------------

maandag 19 december 2016

Kilometervreter Gene Thomas

Zanger-presentator Gene Thomas heeft een nieuwe cd uit, ‘Warme wintersongs, en die is hij momenteel intens aan het promoten. “Ofwel kies je ervoor als artiest om samen te werken met een platenfirma, ofwel doe je het zoals mij allemaal zelf. Ik ben een 100% selfmade man. Ik bepaal zelf mijn agenda en afspraken, en ik ben mijn eigen platenbaas”, zegt Gene Thomas, maar hij voegt er wel onmiddellijk aan toe; “Ik doe niet alles alleen hé. In de studio werk ik samen met mijn producer en vriend Wim Claes, voor de communicatie laat ik mij bijstaan door de mensen van Upstars en tijdens mijn optredens kan ik rekenen op de hulp van Carl, mijn roadmanager. Maar that’s it.
 
Omdat hij zijn nieuwe cd ‘Warme wintersongs’ uitbracht in eigen beheer, werkt Gene Thomas momenteel dubbel zo hard en is hij uren op de baan. “Goh, ik ben niet het type dat kan stilzitten, integendeel. Ik ben graag bezig, zeker nu er een nieuw album is. Naast mijn eigen centjes, heb ik hier vooral veel liefde en energie ingestoken. ‘Warme wintersongs’ is een concept-cd, waarop ik veel van mezelf blootgeef, muzikaal welteverstaan. Ik zing over het gemis van mijn vader, over ‘oorlog en geweld’, maar ook over het warme feest van Kerstmis”.
 
De voorbije week heeft Gene meer dan 1500 kilomter afgelegd en ook de komende dagen zit hij quasi non-stop in zijn Starsky mobiel. “Morgen kom ik naar de 'Winter van Antwerpen'. Op de ijspiste op de Groenplaats, hang ik een kunstwerk dat de mensen kunnen winnen als ze mijn album kopen. Ik ben er om 18.00 uur en ik ga er ook een akoestisch optreden geven. Zaterdag ben ik om 13.30 uur in de Ring Shopping van Kortrijk. Ik geef een kort optreden en ik ga signeren in de Entertain U-storeMaandag zit ik in Bokrijk voor de tv-opnames van 'Aan Tafel' (te bekijken bij TV Limburg en TV Oost) én dinsdagmorgen ben ik in Genk te gast, bij Radio 2 LimburgWoensdag keer ik terug naar Hasselt voor mijn Golden Fan-dag én voor een akoestisch optreden op Winterland Hasselt. Ik heb dan nog niet de verplaatsingen gerekend van en naar de interviews en fotosessies, die er tussendoor voorzien zijn. Ik ga terug twee keer moeten tanken deze week”, zegt Gene Thomas al lachend. “Het voordeel is dat ik graag met de auto rijd. Voor mij is dat deels ontspanning. Als ik onderweg ben, dan ontstaan er nieuwe ideeën, nieuwe liedjes en zo wordt ook die tijd nuttig gebruikt.”

De agenda van Gene Thomas kan je terugvinden op zijn website, www.genethomas.be .

Je kan Gene ook volgen op FacebookTwitter en Instagram.
 
Het nieuwe album ‘Warme wintersongs’ is fysiek en digitaal te koop en te beluisteren via streaming.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten