-------------------------------------------Voor meer foto's kan je steeds https://www.facebook.com/carinegorisphotography bezoeken ---------------------------------------------

maandag 12 december 2011

Groenten uit Balen - De Cast




De film is een huzarenstukje. Het geeft een uitstekend beeld van de jaren '70 wat zich in alle details laat opmerken. Ik zag kleine huishoudelijke voorwerpen die ook bij mij herinneringen oproepen uit mijn jeugd. Vaak heb ik me afgevraagd waar men in godsnaam die dingen allemaal heeft teruggevonden. Misschien is een web-winkel hier niet vreemd aan.

Het doet natuurlijk heel goed aan ons kempisch hartje dat het dialect helemaal geïntegreerd is in de film. Terecht merkt Natalia Druyts op dat het meer Turnhouts is, dan Mols of Balens maar wat wil je : er zitten twee Turnhoutse kanjers in deze prent die natuurlijk hun jeugd en huistaal meebrengen. Trots op Stany maar apetrots op Koen (waarover meer in een volgend bericht).
Wat hebben we een schat aan streekgenoten in de aanbieding bij deze cast:
Lucas Van den Eynde stamt uit een slagersfamilie in Lier , Evelien Bosmans is van Mol zelf en Herwig Ilegems komt uit het "idyllische" Arendonk. Geen idee wat de geboorteplaats van Tiny Bertels is maar dat ze een overvalst kempisch accent heeft, dat staat als een paal boven water.
Nog niet overtuigd : http://www.groentenuitbalen.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten