-------------------------------------------Voor meer foto's kan je steeds https://www.facebook.com/carinegorisphotography bezoeken ---------------------------------------------

zaterdag 10 november 2012

Peter Delclef in de Muziekklas

Dat muziek mensen samenbrengt in soms bijzondere situaties bewijst dit bericht nog maar eens. Peter kwam op mijn pad door onze gedeelde adoratie voor George Michael. Toen ik hoorde dat hij niet enkel passief van de muziekmicrobe gebeten is, leek het ook evident om hem hier op het blog de ruimte te geven. Peter is de derde artiest die we hier vanaf zijn eerste muziekstappen kunnen volgen. Het geeft een heel bijzonder gevoel om iemand voor zijn passie te zien gaan. Succes Peter en hou ons op de hoogte.

Mijn naam is Peter Delclef en ben woonachtig te Aalst.Ik zing al meer dan 20jaar en doe regelmatig eens aan Karaoke. Zelf heb ik grote voorbeelden in de muziekindustrie zoals George Michael, ElvisPresley, Muse, Elton John, Marco Borsato, Rob de Nijs en Bart Peeters.

Ik speel ook een beetje gitaar,waar ik vorig jaar les voor volgde.Ook liedjesteksten in het Engels en in het Nederlands zijn mijn "cup of tea" en laat ik vooral de gedichten niet vergeten.

Dit jaar heb ik me via privé zangles vooral bijgeschoold in de techniek van het "uit de buik ademen". Als rasechte Aalstenaar heb ik natuurlijk iets met carnaval en schrijf ik ook teksten met Aalst als onderwerp en zijn carnavaltraditie. Soms zing ik deze ook zelf in. Vorig jaar verscheen hierover dit bericht in het Nieuwsblad.
In 1996 deed ik mee aan een examen voor auteur bij SABAM waarin ik ook geslaagd ben Sinds dat jaar ben ik dus ook officieel auteur!

Vorige week heb ik me ingeschreven bij Radio2 "DE MUZIEKKLAS"waar men op zoek gaat naar een nieuw talent in het genre POP. (www.radio2.be) De opdracht was,om een instrumentaal stuk te gebruiken samen met een tekst (beiden nieuw en geschreven door Tom Dice en terug te vinden op de site). Dit nummer naar eigen smaak dan zo goed mogelijk opnemen en dan door te sturen naar Radio2! Dat is intussentijd gebeurd en ik heb er veel plezier aan beleefd. Ondertussen zijn er enkele dj's die reclame voor deze wedstijd maken om hierdoor meer inschrijvingen te bedingen. Ze laten stukjes horen van de reeds ingezonden songs en guess what, het mijne is erbij.

Volgende maandag zullenTom Dice en Radio2 zich buigen over de talrijke inzendingen en de 3 beste naar de finale doorsturen! Deze 3 krijgen de kans om een professionele opname te maken in het VRT gebouw en dan zal de luisteraar moeten stemmen welke de leukste is!!!
De winnaar krijgt promo met z'n plaat en ook als kersverse popzanger de nodige aandacht genieten! Op youtube vind je verschillende songs van mij zowel in het Nederlands, Engels als in het Aalsters!

You look for your dreams in heaven, but what the hell are you supposed to do when they come true?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten