-------------------------------------------Voor meer foto's kan je steeds https://www.facebook.com/carinegorisphotography bezoeken ---------------------------------------------

woensdag 22 juni 2011

Tele Ticket Service 25 jaar


Tele Ticket Service bestaat vandaag precies 25 jaar en viert deze uitzonderlijke verjaardag door in de loop van het komende jubileumjaar enkele nieuwigheden te lanceren. Zo pakt Tele Ticket Service dit najaar onder meer uit met een tweede vernieuwend ticketingplatform dat inhaakt op huidige behoeften van ticketaanbieder en –koper.
Tele Ticket Service begon in juni 1986 als bedrijf dat zijn eigen ticketingsoftware ontwikkelde. 25 jaar later is het uitgegroeid tot een toonaangevend onafhankelijk ticketingbedrijf met 20 medewerkers en verkoopt het meer dan 2 miljoen tickets voor een bijzonder gevarieerd aantal evenementen.
Stefan Esselens, managing partner, blikt terug: “We kregen van Jan en Jan, organisatoren van Night of the Proms, de vraag om hun ticketverkoop te automatiseren. In 1986 was er nog geen sprake van het internet, laat staan van onlineverkoop. Wie in die tijd een evenement wilde bijwonen, moest naar het punt van verkoop gaan, in de meeste gevallen de kassa van de locatie waar het evenement plaatsvond, om zich daar een ticket aan te schaffen”.
Van telefonisch naar online reserveren

Het was baanbrekend dat bezoekers van Night of the Proms op het eind van de jaren tachtig via de telefoon hun tickets konden reserveren. In de daaropvolgende jaren maakte Tele Ticket Service gebruik van een aantal softwareproducten om de ticketverkoop voor een toenemend aantal evenementen te organiseren. De klant kon toen zowel via de telefoon als aan de boxoffice zijn of haar tickets bekomen. “De grote evolutie, of noem het gerust revolutie, is er gekomen met de doorbraak van het internet en later de onlineverkoop.
Wat vandaag op het vlak van ticketverkoop bijna de normaalste zaak van de wereld is, was tien jaar geleden allesbehalve evident”, aldus Stefan Esselens. “Uit eigen onderzoek blijkt dat liefst 84% van onze klanten momenteel online boekt. In februari 2008 bedroeg dit nog slechts 75%. De onlineticketverkoop heeft intussen ook zijn kinderziekten overwonnen, want 95% zegt vlot te kunnen reserveren. En hoewel online betalen aanvankelijk argwanend werd onthaald, betaalt nu al 39% zijn tickets met een creditcard”.
Een nieuw ticketingplatform in voorbereiding.

Tele Ticket Service werkt intussen aan de volgende generatie ticketingsoftware. Het plan is om het komende jaar een nieuw ticketingplatform te lanceren dat inhaakt op de behoefte van de ticketaanbieder en -koper. De nieuwe flexibele softwareoplossing is een antwoord op de vraag van aanbieders om zelf het volledige ticketverkoopproces te kunnen beheren en monitoren. De ticketkoper krijgt via het nieuwe platform een meer rechtstreeks contact met de aanbieder waardoor de communicatielijnen veel korter worden en dat is in het voordeel van de klant.
Bedenk een leuke naam en maak kans op tickets!

Het nieuwe ticketingplatform van Tele Ticket Service heeft voorlopig nog geen naam. “We hebben wel een werktitel, maar willen graag samen met onze organisatoren en klanten op zoek gaan naar een klinkende naam”, vertelt Stefan Esselens. “We doen een oproep om ons te helpen bij het bedenken van een geschikte naam”. De bedenker van de uiteindelijke naam zal worden beloond met tickets voor zijn of haar favoriete evenementen. Deelnemen kan via feedback@teleticketservice.com. “Dit is onze manier om ook de band met onze stakeholders aan te halen. In de toekomst willen we trouwens nog meer initiatieven op deze manier ontwikkelen”, voegt Stefan Esselens toe.

Bedankt!

"We bedanken graag alle organisatoren en ticketkopers voor de voorbije 25 jaar! Ook het enthousiaste team bij Tele Ticket Service en de vele leveranciers willen we bedanken. Met z'n allen doen we er minstens nog een keer 25 jaar bij", besluit Stefan Esselens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten