-------------------------------------------Voor meer foto's kan je steeds https://www.facebook.com/carinegorisphotography bezoeken ---------------------------------------------

zondag 19 februari 2012

Jim Van Loo - 't Schaliken Herentals


Toen we een paar weken geleden in CC 't Schaliken in Herentals waren voor de voorstelling van Kommil Foo, vielen de prachtige foto's in de foyer onmiddellijk op.

Door wat navraag en bijbehorend mailverkeer, werd ons de werkwijze duidelijk.

Als er geselecteerde artiesten komen optreden, dan doen de fotografen hun werk. Een uitdeindende collectie dus. Zo ongeveer een maand later, komen de foto's dan in de foyer. De volgende lichting met o.a. Axl Peleman, Philippe Geubels, Joke van Leeuwen, Thé Lau, Kristien Hemmerechts en Kommil Foo wordt eind deze maand verwacht. Hier dus alvast een voorproefje. Het plan is om hier ook volgend jaar mee door te gaan, om de collectie up to date te houden en af en toe te kunnen afwisselen. Een prachtig initiatief van 't Schaliken.
Natuurlijk was er ook onmiddellijk de nieuwsgierigheid naar de fotografen achter deze beelden. Via het Cultureel Centrum kwamen we met hen in contact en het is dus ook logisch dat ze hier hun plaats krijgen.


De eerste die aan de beurt komt is Jim Van Loo
Geboren in 1977.
Graduaat elektro-mechanica Hogeschool De Nayer.
Sinds 2000 studie- en architectenbureau STABO/AR-TE in Leuven.

Nergens aan voorbijgaan…
Zes weken Barcelona hadden mijn fascinatie voor hedendaagse architectuur en street art aangescherpt. Het desolate van een niemandsland, de verloedering van een grootstad, lijnen en contrasten: ik wilde meer vastleggen dan vakantieherinneringen aan een gebouw of een plek.5 jaar digitale fotografie en een constante drang om mezelf te verbeteren, helpen me om die sferen te vatten, momentopnames tussen overal en nergens.Een omgeving trekt me aan met haar mooie en lelijke kanten – en hoe die in een oogwenk kunnen omwisselen. Ik wil tonen hoeveel diversiteit er is, zonder me te mengen in politiek of wereldproblematiek.Ik hou van eenvoud, van het leven zoals het is in de wereld waarin ik mij beweeg en dagelijks besta. Ik wil nergens zomaar aan voorbijgaan. De wonderen van de natuur én de monsters van beton: elk landschap, organisch of kunstmatig, heeft zijn verborgen schoonheid.

Mijn interesse ligt niet zo zeer in het fotograferen van mensen of BV's. Mij passie ligt echter in architectuur in al zijn vormen, dit kan gaan van moderne architectuur tot vervallen gebouwen en panden, industrie of residentieel.Verder tracht ik ook wat landschappen vast te leggen bij tijd en wijlen.In oktober heb ik besloten om dit in bijberoep te doen zodat ik kan werken in opdracht van architecten, interieurvormgevers e.d. ... http://www.aimed.be/

Het is echt meer dan de moeite om eens binnen te lopen in dit cultureel centrum en dan misschien ook meteen een kaartje te bestellen voor de talrijke voorstellingen die ze hebben lopen. http://www.schaliken.be/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten